יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

ריצה למתחילים


כאן תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים לפני שאתם מתחילים לרוץ.
לאנשים שרוצים להוריד ממשקלם מומלץ בהתחלה לעשות הליכה במקום ריצה ורק אחרי שהורדתם לפחות 10-15 קילו לעבור לריצות בהדרגה עד 30-45 דקות X 3 פעמים בשבוע (ראשון-שלישי-חמישי או שני-רביעי-שישי.. איך שנוח לכם זה לא משנה כ"כ), ולא, אני לא אומר לכם עכשיו על ההתחלה להתחיל בריצות של 30-45 דקות, אלא

להתחיל בריצות של 20-25 דקות בקצב קל-בינוני 3 פעמים בשבוע ולאט לאט לעלות.

לדעתי, הכי טוב להתאמן עם בגדים שמותאמים לריצה (משתנה בין חורף לקיץ), מחירם נע בין 150-350 שקל, וכמובן שעם נעליים שמותאמות לריצה שיכולות להגיע ל500-600 שקל (מומלץ להתייעץ עם המוכר לפני הקנייה ולהסביר לו את השימוש של הנעל).

** חשוב מאוד לשים דגש על הזמן, מומלץ שתמדדו את זמן הריצה שלכם. במידה ותתמידו ולא תוותרו לעצמכם אני מאמין שתתחילו לראות תוצאות כבר אחרי השבוע הראשון..בהצלחה!

כדי להיכנס לכושר של ריצות בצורה הטובה ביותר, כדאי להתחיל לרוץ בצורה כזאת:

שבוע ראשון: 2000 מטר (X3 פעמים).
שבוע שני: 3000 מטר (X3 פעמים) .
שבוע שלישי: 4000 מטר (X3 פעמים).
שבוע רביעי: לחזור להתחלה של ה2000 מטר ומשם להתחיל לעלות בהדרגה או לחזור על הסיבוב.

כמה נקודות חשובות בנוגע לריצה

  • חשוב מאוד לשתות לפחות חצי ליטר מים פושרים לפני הריצה (משתנה בהתאם לזמן הריצה).
  • מתיחות - מומלץ לעשות מתיחות טובות של 12-15 שניות לכל שריר בסיום הריצה.
  • שתיית מים לאחר הריצה - חשוב מאוד לשתות הרבה מים (3/4 ליטר לפחות) לאחר הריצה בגלל הגוף מאבד הרבה נוזלים במהלך הריצה (מומלץ לשתות את המים בהפסקות קצרצרות ולא בבת אחת לעיכול טוב יותר) 
  • חימום לפני הריצה - מומלץ לרוץ כ250-300 מטר לפני תחילת האימון ואז לשתות את החצי ליטר ורק אח"כ למדוד זמן. כשהגוף "חם" האימון יותר אפקטיבי ובנוסף מונע פציעות.
  • לנערים לפני גיוס, עדיף לרוץ ללא מוזיקה - כשתרוצו אם כל החברה בצבא לא יהיה לכם מוזיקה וזאת לא אותה הרגשה בכלל. עדיף להתייחד עם עצמך, כך גם תוכל להיות יותר קשוב לסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צוות האתר משקיע שעות בתפעול האתר, חשוב לנו מהי דעתך: יש לך הערות ? משהו לשפר ? רוצה להודות לנו על המידע שסיפקנו? אתה מוזמן להגיב בתיבה למטה.

נא לשמור על שפה נקייה, כל תגובה גזענית וכדומה תמחק!